انتشار در تلگرام

تشدید اقدامات پیشگیرانه برای کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌ غربی گفت: باید تشدید کنترل در کشتارگاه ها به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان انجام شود.
کامیار داهیم، اظهار کرد: تشدید اقدامات کنترلی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های تنفسی به‌ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توسط فعالان حوزه طیور استان انجام می‌شود.
وی افزود: این اقدام با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و آغاز فصل مهاجرت پرندگان، به منظور جلوگیری از گسترش بیماری های کمپلکس تنفسی در واحدهای پرورشی صورت می گیرد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌ غربی ادامه داد: به فعالان حوزه طیور استان اعم از شرکت‌های مرغ مادر، تخمگذار و پرورش دهندگان مرغ گوشتی صنعتی، طیور بومی و سایر ماکیان توصیه می‌شود ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی را جدی گرفته و هرگونه تلفات غیرعادی طیور را بلافاصله به شبکه های دامپزشکی گزارش دهند.

وی افزود: لازم است مرغداران، بدون هیچ قید و شرطی تمامی دستورالعمل های بهداشتی و امنیت زیستی دامپزشکی را رعایت و اجرایی کنند.
داهیم، رعایت دقیق موازین بهداشتی از سوی مرغداران، تشدید کنترل در کشتارگاه ها به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اقدامات کنترلی در مبادی ورودی به استان، تشدید کنترل در کشتارگاه‌های طیور از جنبه‌های بررسی گواهی‌های حمل بهداشتی، شستشوی قفس های حمل مرغ زنده و خودروهای حمل محموله های مرغ زنده اعزامی به کشتارگاه و نیز آمادگی تیم های معدوم‌سازی با توجه به ضرورت اقدام سریع و  همچنین هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های فرابخشی را خواستار شد.
وی از مسئولان بهداشتی و مدیریت واحدهای پرورش طیور استان خواست تا در اسرع وقت موارد بروز تلفات غیرعادی در واحدهای مرغداری را به شبکه های دامپزشکی گزارش کنند.