انتشار در تلگرام

ده‌ها کشتی خوراک دام در بنادر کشور در نوبت تخلیه است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: هم اکنون پانزده کشتی در بندر امام، سه کشتی در بندر عباس و چندین کشتی نیز در چابهار در نوبت تخلیه قرار گرفته است و هیچ مشکلی برای تأمین خوراک مورد نیاز دامداران و مرغداران وجود ندارد.
حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: علاوه بر بندر امام از ظرفیت بندر عباس، بندر چابهار، بندر امیر آباد و بندر نوشهر نیز برای پهلوگیری کشتی‌های حامل خوراک دام از جمله کنجاله سویا، جو و ذرت استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: این اقدام برای استفاده از تمام ظرفیت‌های بندری در اطراف کشور برای تسهیل دسترسی دامداران به خوراک مورد نیاز تولیدات شان و همچنین کاهش قیمت تمام شده تولید برای تولیدکنندگان مناطق نزدیک به این بندر‌ها انجام شده است.
ورناصری تاکید کرد: با این تدابیر قیمت حمل و نقل برای تولیدکنندگان کاهش می‌یابد و این موضوع هم موجب کاهش قیمت تمام شده تولید می‌شود و این موضوع در شرایط فعلی تحریم موجب یاری تولیدکنندگان می‌شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: هم اکنون کشتی‌های حاوی خوراک دام در تمامی این بنادر پهلو گرفته‌اند و کار تخلیه بار کشتی‌ها در حال انجام است.
ورناصری اضافه کرد: هم اکنون پانزده کشتی در بندر امام، سه کشتی در بندر عباس و چندین کشتی نیز در چابهار در نوبت تخلیه قرار گرفته است و هیچ مشکلی برای تأمین خوراک مورد نیاز دامداران و مرغداران وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: قیمت کنجاله سویا، جو و ذرت در کشور بیانگر وفور کالا در بازار است و در هر استانی هم که احساس شود نوساناتی در قیمت هست با استفاده از ذخایر انبار‌های پشتیبانی امور دام این قیمت‌ها به حالت تعادل رسانده می‌شود.
وی ادامه داد: قیمت‌های مصوب انواع خوراک دام در استان‌های مختلف کشور کاملاً رعایت می‌شود، چنانچه قیمت مصوب بنادر برای کنجاله سویا ۴۵۰ تومان، قیمت ذرت و جو ۱۳۵۰ است.
ورناصری با اشاره اینکه در زمان حاضر در بازار خوراک دام ثبات مناسبی وجود دارد گفت: در شش ماهه اخیر بیش از چهار میلیون تن ذرت، یک و نیم میلیون تن جو، یک میلیون و دویست هزار تن کنجاله سویا و یک میلیون تن دانه‌های روغنی وارد کشور شده است و این ارقام در مقایسه با مدت مشابه قبل افزایش حدود سی درصدی داشته است.
وی اظهار داشت: حمایت‌های لازم برای تامین نیاز بازار در شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین نیاز تولیدکنندگان و ثبات بازار در حال انجام است و تلاش می‌کنیم با ادامه این روند و کاهش هزینه‌های حمل و نقل قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان کاهش یابد.
ورناصری تاکید کرد: تمام مرغداران و دامداران این امکان را دارند که نیاز خود به خوراک دام را از طریق بنادر ورودی، بخش خصوصی و انبار‌های پشتیبانی امور دام با قیمت مصوب فراهم کنند.