انتشار در تلگرام

میخ دیگری بر تابوت صنعت طیور کشور+سند

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ طی نامه ای یه دکتر مهرفرد - معاون امور بازرگانی و توسعه صنایع کشاورزی - اعلام کرد: با تصویب و ابلاغ عوارض پنج هزار تومانی برای صادرات هر کیلوگرم گوشت مرغ در بند 5 دستور سوم جلسه مورخ 14 / 5 / 98 کارگروه تنظیم بازار که به شماره 140957/ 60 مورخ 19 / 5 / 98 ابلاغ گردیده، میخ دیگری به تابوت صنعت طیور کشور زده شد.
طهماسبی افزود : در شرایطی که گوشت مرغ سایز یک کیلویی برزیل در کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه حدود 4/1 دلار بدون هیچ محدودیت و وقفه ای در تامین آن در طول سال فروخته می شود. با این تصمیمات چگونه می توان گوشت مرغ را صادر و از ظرفیت مازاد این صنعت در کشور و فرصت مناسب بازار صادراتی که در منطقه وجود دارد استفاده نمود.
وی ادامه داد : تاکنون تجار ایرانی برای شناسایی و انتخاب خریدار در دیگر کشورها یا بازارهای هدف هزینه هایی را متقبل شده اند، تا با صادرات گوشت مرغ کشور را از مزایای فعال سازی ظرفیت های غیرفعال مرغداری، اشتغال زایی، کمک به رونق اقتصادی، کسب درآمد ارزی و ریالی و ... بهره مند سازند.
طهماسبی ضمن اعتراض به غیر کارشناسی و غیرقابل توجیه بودن نرخ عوارض صادراتی مصوب، درخواست داشت تا ضمن حذف عوارض صادراتی، نسبت به اصلاح نرخ پایه صادراتی گوشت مرغ نیز اقدام گردد.