انتشار در تلگرام

630 تن محموله دامی از البرز صادر شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت که بیش از 630 تن انواع فرآورده و محصولات دامی طی سال گذشته از این استان به خارج از کشور صادر شد
دکتر حسین طرق روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این صادرات در قالب محموله های دام و طیور زنده، آبزیان خوراکی منجمد و زینتی، فرآورده های دامی و مکمل های غذایی انجام شده است.
وی اظهار داشت: دراین مدت بیش از 46 تن ماهی خوراکی منجمد و بیش از 332 کیلوگرم خاویار به کشورهای اروپایی صادر شد.
طرق ادامه داد: واحدهای تولیدی ماهیان زینتی استان در یکسال گذشته 67 هزار و 300 قطعه ماهی زینتی به کشورهای همسایه صادر کردند.
معاون اداره کل دامپزشکی البرز افزود: همچنین صادرات جوجه یک روزه گوشتی به کشورهای آسیای میانه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 468 هزار و 500 قطعه بوده است.
وی اضافه کرد: صادرات 140 تن پا و پنجه مرغ، 135 کیلوگرم خرچنگ، 44 راس دام زنده (گاو و گوساله)، بیش از 21 تن عسل، 104 کیلوگرم میگو و یک راس اسب از دیگر محموله های صادراتی استان دراین مدت است.
معاون سلامت دامپزشکی استان البرز، صادرات 50 هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد و بیش از 102 هزار کیلوگرم تخم مرغ نطقه دار گوشتی را از دیگر این صادرات دامی برشمرد.
وی همچنین به میزان واردات در این حوزه طی سال 97 اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از 730 هزار کیلوگرم غذای حیوانات خانگی و یک میلیون و 287 هزار و 357 گوشت گوسفند تازه به کشور وارد شده است.