انتشار در تلگرام

کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز نداریم

یوسفی گفت: در سه ماه پایانی سال گذشته هر ماه ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی شد و با این وجود کمبودی در عرضه مرغ نداریم‌.
محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از توزیع مرغ با نرخ مصوب در بازار خبر داد و گفت: از روزهای پایانی اسفند، توزیع مرغ با دخالت دادستانی در میدان بهمن و غرفه های سطح شهر با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان انجام شد.
وی افزود: در حال حاضر بخش اعظم نهاده های دامی ذرت و کنجاله سویا در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام است به طوریکه در برابر مرغ تحویلی، نهاده با نرخ مصوب دریافت می کنند.
یوسفی با انتقاد از سخت گیری عرضه مرغ از سایر استان ها به تهران بیان کرد: با وجود مخالفت استانداران استان های مجاور تهران مبنی بر ورود و خروج مرغ به استان تهران زمینه برای عرضه در بازار تهران کاهش یافته است، اما با برنامه ریزی دادستانی انتظار می رود مرغ بیشتری در بازار عرضه شود چرا که این امر در تعادل قیمت تاثیر بسزایی دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به ذخیره مناسب مرغ منجمد از سوی پشتیبانی امور دام، کمبودی در عرضه مرغ نداریم و جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود و افزایش قیمت به سبب تعطیلی کشتارگاه ها و ممانعت از ورود و خروج مرغ به استان تهران نیست.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، بیان کرد: با توجه به روند مناسب تولید و جوجه ریزی و ظرفیت واحدهای مرغداری، واردات مرغ ضرورتی ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به تصمیمات مسئولان پیش بینی می شود که واردات مرغ برای تنظیم بازار در ماه رمضان صورت گیرد.
یوسفی در توصیه ای به خانوارها گفت: با توجه به روند مناسب جوجه ریزی در ماه های اخیر به افراد توصیه می شود که از خرید مازاد بر نیاز سبد خانوار اجتناب کنند چرا که این امر بر آشفتگی بازار و افزایش قیمت دامن می زند.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه قیمت نهاده ها در بازار آزاد همچنان بالاست، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ و کنجاله سویا ۵ هزار تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می شود در حالیکه قیمت مصوب هر کیلو ذرت یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان است.
یوسفی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع مرغ برای ایام‌نوروز وجود ندارد، تصریح کرد: در سه ماه پایانی سال گذشته به طور متوسط هر‌ماه ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی شد، به این ترتیب ماهانه ۱۸۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شد که این‌میزان تولید بی سابقه بوده است.