انتشار در تلگرام

خودکفایی 57 درصدی سیستان و بلوچستان در تولید گوشت مرغ

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: سالانه بیش ‌از37هزارتن گوشت سفید در مرغداری های این استان تولید می شود که 57 درصد نیاز مردم منطقه را تامین می کند
حسین سرابندی اظهار داشت: 219 واحد مرغداری صنعتی سیستان و بلوچستان در طول سال در چهار دوره پرورش حدود 23 میلیون قطعه جوجه ریزی دارند که پس از یک دوره پرورش 45روزه مرغ های تولیدی را پس ‌از کشتار در کشتارگاه ها به بازار مصرف عرضه می‌ کنند.
وی عمده مشکل پرورش دهندگان مرغ سیستان و بلوچستان را کمبود نهاده و خوراک طیور عنوان کرد و افزود: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 570 تن ذرت تامین و بین مرغداران و دامداران استان توزیع شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای تکمیل چرخه تولید گوشت مرغ در استان بزودی کارخانه جوجه یک روزه به ظرفیت 17میلیون قطعه در سال در خاش راه اندازی می‌ شود که با به تولید رسیدن این کارخانه بخش اعظم نیاز واحدهای مرغداری در تامین جوجه یک روزه مرتفع می شود.
سرابندی ادامه داد: این امر در کاهش هزینه‌ های تولید، قیمت گوشت مرغ و تثبیت قیمت نقش بسزایی خواهد داشت.
وی افزود: هم اینک پرورش دهندگان مرغ سیستان و بلوچستان جوجه مورد نیاز خود را از استان‌های سراسر کشورتامین می کنند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در تمامی شهرستانهای استان واحد پرورش صنعتی مرغ ایجاد شده است گفت: هم اینک مرغ های تولید شده استان در پنج کشتارگاه صنعتی شهرستان های زاهدان، خاش، زهک و ایرانشهر با بهترین کیفیت به بازار مصرف عرضه می شود.
وی هدف سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان را بی نیازی استان به واردات مرغ از سایر استان‌ها با تکیه بر تولید داخل عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این مهم با وجود ممنوعیت صدور موافقت اصولی برای پرورش مرغ گوشتی به دنبال اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد ظرفیت های جدید هستیم