انتشار در تلگرام

انجام ۱۴ هزار نوبت سر تست سل و بروسلوز در قزوین

معاون اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: در شش ماهه اول سال جاری، تعداد ۱۴ هزارو ۹۷ نوبت سر دام در شهرستان قزوین تحت عملیات تست سل و بروسلوز قرار گرفتند.
رضا پارسامهر از انجام  ۱۴ هزارو ۹۷ نوبت سر تست سل و بروسلوز در دامداری های قزوین در شش ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ۸ هزار و ۲۸۱ رأس گاو و گوساله تحت عملیات تست توبرکولیناسیون برای شناسایی بیماری سل قرار گرفتند و خونگیری از تعداد ۵ هزار و ۸۱۶ رأس گاو برای بررسی بیماری بروسلوز یا تب مالت انجام گرفت.
وی در خصوص تعداد موارد راکتور سل و بروسلوز نیز گفت: در این مدت تعداد ۳ رأس گاو راکتور بروسلوزی «معادل ۰۴/۰ درصد» شناسایی و روانه کشتارگاه شده است ودر طی همین مدت هیچ دام راکتور سلی شناسایی نشد.
پارسامهر یادآور شد: شناسایی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مهم‌ترین اهداف اداره دامپزشکی شهرستان قزوین است  چرا که بیماری‌های سل و بروسلوز از جمله بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام هستند که می‌توانند از طریق مصرف فرآورده‌های لبنی سنتی و آلوده، مصرف کنندگان را درگیر کرده و موجبات آلودگی جمعیت دامی و گله‌های مولد را فراهم آورند