انتشار در تلگرام

نگاه وزارت جهاد کشاورزی به واردات گوشت

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در طول سه سال گذشته ریالی تحت عنوان تسهیلات به بخش تولید دام اختصاص پیدا نکرد جز از محل وام‌های اشتغال‌زایی که اخیرا ابلاغ شده است.
جلال محمودزاده ،در خصوص پرداخت یارانه به واردات گوشت گرم گوسفندی، اظهار داشت: اساسا در تولید گوشت قرمز مدیریت وجود ندارد، دو تا سه سال گذشته به دلیل عدم مدیریت بیماری تب برفکی نتوانستیم دام گوشتی موجود کشور را نگهداری کنیم.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اثر بیماری تب برفکی در سال‌های 95، 96 و سال جاری که بیماری در 10 استان ظهور پیدا کرد مقدار زیادی از دام کشور از بین رفت، گفت: از بین رفتن این حجم از دام گوشتی کشور باعث شد که نتوانیم پاسخگوی نیاز کشور به گوشت قرمز باشیم به همین دلیل نیم نگاه ما به واردات گوشت است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست‌های تولید گوشت قرمز کشور دچار مشکل است و دولت باید برای واکسیناسیون به موقع دام‌ها در برابر تب برفکی اقدام می‌کرد، ادامه داد: اگر در کشور نیاز به تولید واکسن و یا واردات آن وجود داشت باید اقدامات فوری صورت می‌گرفت.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت می‌توانست با پرداخت وام‌های مدت‌دار و کم بهره خلاء دام‌های تلف شده را جبران کند، عنوان کرد: در طول سه سال گذشته ریالی تحت عنوان تسهیلات به بخش تولید دام اختصاص پیدا نکرد جز از محل وام‌های اشتغالزایی که اخیرا ابلاغ شده است.
محمودزاده با اشاره به اینکه مدیریت تولید گوشت قرمز در کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی کاملا غلط است، اضافه کرد: نگاه وزارت جهاد کشاورزی به واردات بود و اولین اقدامی که به آن روی می‌آورند واردات است و با این اقدام قصد دارند کمبودها را جبران کنند در حالی که باید تولید داخل تقویت شود.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه نیم نگاهی که وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تولید گوشت قرمز دارد و در مواردی که دچار کمبود می‌شود به واردات روی می‌آورد کاملا غلط است که باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: همزمان که گوشت مورد نیاز بازار را تامین می‌کنند باید به فکر تولید داخل نیز باشند.