انتشار در تلگرام

تاکید جهاد کشاورزی بر تعدیل قیمت غذای مرغ در پی نامه مرغداران به جهانگیری

معاون وزیر جهاد کشاورزی موضوع نامه مرغداران به معاون اول رئیس جمهور مبنی بر افزایش معنی دار قیمت نهاده های دام و طیور را بحثی بجا و منطقی دانست و بر لزوم تعدیل قیمت ها تاکید کرد.
حسن رکنی در مصاحبه با رادیو افزود: ایران امروز در زمره تولیدکنندگان بزرگ گوشت مرغ در جهان قرار دارد.

مصرف گوشت مرغ در ایران دو برابر میانگین جهانی است
وی ضمن اشاره به این جمله که انواع پروتئین از جمله گوشت مرغ در سبد غذایی خانوارهای ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهارداشت: هم اکنون سرانه مصرف گوشت مرغ در ایران دو برابر میانگین جهانی است.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر میانگین سرانه مصرف گوشت مرغ در دنیا 13 تا 15 کیلوگرم و این نسبت در ایران 26 تا 27 کیلوگرم است.
وی در ادامه افزود: اهمیت گوشت مرغ در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی روز به روز در حال افزایش است.
رکنی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بحث ارسال نامه مرغداران به «اسحاق جهانگیری» معاون اول ریاست جمهوری اظهارداشت: هر تغییری در نهاده های دام و طیور می تواند منتج به تغییر در قیمت محصول نهایی در این حوزه شود.
وی گفت: در حال حاضر برخی از اقلام مورد نیاز مرغداری ها افزایش معنی داری پیدا کرده که این رشد قیمتی موجب افزایش گوشت مرغ و به تبع قدرت خرید مصرف کنندگان را کاهش می دهد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین موضوع نامه مرغداران به معاون اول رئیس جمهور مبنی بر افزایش معنی دار قیمت نهاده های دام و طیور را بحثی بجا و منطقی دانست و بر لزوم تعدیل قیمت ها تاکید کرد.
هفته گذشته مرغداران با ارسال نامه‌ای به معاون‌اول رئیس جمهور خبر از "بالا رفتن هزینه‌های تولید مرغ" و "افزایش 15 و 25درصدی قیمت ذرت و سویا" به‌عنوان اقلام پایه‌ای صنعت، ناشی از افزایش دو ماهه نرخ ارز در کشور، داده و پیش‌بینی کرده‌اند که ادامه این روند منجر به ایجاد سربار بزرگ در تولید و ادامه آن عامل کاهش تولید مانند سال 92  شود.
مرغداران در این نامه خواهان پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور، قبل از ایجاد بحران در صنعت مرغ کشور شده‌اند.