انتشار در تلگرام

تولید کنندگان بخش دام و طیور به شدت تحت حمایت قرار می گیرند

خالد جعفری گفت: ما به عنوان سازمان جهاد کشاورزی و متولی تولیدات دامی و از تولید کنندگان بخش دام و طیور استان به شدت حمایت می کنیم.
خالد جعفری در دیدار سازمان نظام دامپزشکی استان با وی افزود: در بحث صدور پروانه بهره برداری، استان کردستان چه در نظام دامپزشکی و چه در نظام مهندسی از استان های سرامد بوده و الگوی برای استان های کشور می باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: جدیت نظام مهندسی و نظام دامپزشکی استان در پیش برد اهداف و برنامه ها،  آنها را به عنوان الگوی کشوری مطرح کرده است.
وی با بیان اینکه هیچ اعتقادی به فاصله بین بخش های دولتی و خصوصی ندارم افزود: در استان کردستان باید کماکان از سازمان نظام دامپزشکی استان حمایت شود و هردو به عنوان عوامل تاثیر گذار باید تولید کننده را حمایت کنند.
امروز نظم و هماهنگی که در بین بخش های تولیدات دامی استان وجود دارد شاید در بین دیگر بخش های استان موجود نباشد.
وی همکاری و  همراهی مردم؛ در کنار هماهنگی های بین بخشی سازمان جهاد کشاورزی را  از عومل اصلی موفقیت سازمان جهاد کشاورزی کردستان  در پیش برد اهداف دانست و افزود: ما باید قدردان و کمک حال مردم فهیم استان باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه عرضه و تقاضا در استان ها تابعی از کشور بوده گفت: هیچ استانی نمیتواند به تنهایی در عرضه و تقاضای مرغ تاثیر گذار باشد و عرضه و تقاضا را به تعادل منطقی برساند.
جعفری اضافه کرد: امروزه 78 درصد مرغ داری های تخم گذار کشور در 8 استان فعالیت می کنند اما با این وجود قیمت تخم مرغ هم تابع قیمت کل کشور می باشد و هیچ استانی به تنهایی نمی تواند قیمت را تنظیم کند.
وی افزود: از سیاست توسعه مرغ داری های استان حمایت میکنیم، چون هدف ما در صنعت طیور، هم تولید برای مصرف داخلی و صادرات به کشورهای دیگر است.
وی مازاد تولید گوشت مرغ در کشور را 5 درصد اعلام کرد و افزود: خوشبختانه کمبودی در عرضه مرغ در استان و کشور نداریم و تلاش ما در جهت ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاست، برنامه ریزی صورت گرفته در زمینه میزان جوجه ریزی مرغداری ها و صادرات مرغ به کشورهای خارجی است.
جعفری نبود انسجام کشوری در صنعت مرغ داری را آفت این صنعت دانست و در ادامه گفت: سرمایه گذاری های صورت گرفته در صنعت مرغداری استان یک اتفاق عامل المنفعه است که توانسته ایم بخش خصوصی را بیشتر از بخش های دیگر در تولید وارد کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: صنعت مرغ داری استان در شرایطی به اولین صنعت فعال استان بدل شده که این استان از عدم سرمایه گذاری رنج می برد و امروزه به لطف خدا و تلاش مجموعه جهاد کشاورزی وضع مرغداران استان مطلوب است.
جعفری خاطرنشان کرد:  ظرفیت جوجه ریزی مرغداری های استان در سال 1385 در هر دوره حدود 4 میلیون قطعه بوده که امروز این میزان به 14.5 میلیون قطعه در هر دوره رسیده است.
وی حمایت از صنعت مرغداری استان را از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان دانست و افزود:  تنها صنعتی که در شرایط نامناسب اقتصادی کشور به تنهایی و بدون حمایت دولت سرپا ایستاده و رونق می گیرد صنعت طیور می باشد.