انتشار در تلگرام

مرغداران هندی برای تنظیم قیمت تهدید به اقدام کردند

مرغداران هندی می گویند که تصمیم دارند تا جوجه را با قیمت بالاتر بفروشند یا آن را به کشورهای دیگر صادر کنند.
مرغداران و تاجران مرغ در ایالت کرالای هند تهدید کرده اند که به نشانه اعتراض به آخرین استراتژی های مقامات در رابطه با قیمت گذاری اقداماتی صورت خواهند داد.
به گزارش خبرگزاری The Hindu، مرغداران و تاجران تصمیم دارند تا قوانین دولت را نپذیرند و محصولات خود را با قیمت بالاتر بفروشند یا آن که جوجه های خود را در آن سوی مرزها بفروشند.
رئیس اتحادیه مرغداران و تاجران کرالا اظهار داشت که دولت قیمت خرده فروشی را برای جوجه 87 روپیه (1.35 دلار) در هر کیلو تعیین کرده که حتی هزینه تولید را که حدود 90 روپیه است پوشش نمی دهد و فروشنده ها هیچ چاره ای جز بازگشایی دوباره مغازه ها و فروش آن به قیمت 135 روپیه (2.09) در هرکیلو ندارند.
تامیل نادو، ایالت همسایه کرالا، اخیرا با مشکل گرما و خشکسالی رو به رو شده که این امر موجب کاهش میزان جوجه در این ایالت شده است. مرغداران در تامیل نادو مرغ را کیلویی 115 روپیه (178 دلار) فروخته اند و تولیدکنندگان ایالت کرالا نیز تصمیم دارند اگر دولت قیمت ها ر افزایش ندهد گوشت خود را به خارج از مرزها بفروشند.
کنترل قیمت توسط دولت هند تنها عاملی نیست که بر قیمت جوجه در هند تاثیر می گذارد.
بالا رفتن درآمدها و افزایش تعداد طرفداران غذای رستوران ها باعث شده تا تقاضا برای گوشت مرغ درسال های اخیر 15 تا 18 درصد سالانه افزایش یابد. اگرچه تولید نیز در این سال ها افزایش یافته اما روند رشد آن کندتر بوده است. رشد تولید سالانه 10 تا 12 درصد است.
از اول ژوئیه، خدمات مالیات جدیدی در هند آغاز شده است که جایگزین بسیاری از مالیات های ایالتی و ملی شده است.
تغییرات مالیاتی نیز به طور غیر مستقیم بر مرغداران هند تاثیر گذار بوده است.