انتشار در تلگرام

آیا ترامپ متوجه ارزش صنعت طیور مکزیک برای آمریکا هست؟

روابط آمریکا با مکزیک باید دوستانه تر باشد زیرا مکزیک بزرگ ترین وارد کننده جوجه از آمریکا است.
کشور مکزیک بزرگترین وارد کننده جوجه از آمریکا است. از آنجا که رییس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ از زمان روی کار آمدن بر ساخت دیواری در مرز مکزیک تاکید کرده و اظهاراتی داشته که از نظر مقامات مکزیکی اهانت آمیز تلقی شده است، نگرانی ها در مورد تجارت با مکزیک بسیار بالا رفته است.

اظهارات یکی از مجریان فارم طیور
لامپکین باتس(Lampkin Butts)، رئیس و مدیر عملیاتی فارم های ساندرسون آمریکا در کنفرانسی که در مورد فارم برگزار شد به مسئله تجارت با مکزیک اشاره کرد.
وی گفت :« حجم جوجه های صادراتی از آمریکا به مکزیک کاهش پیدا کرده است که این امر به افزایش صادرات جوجه از برزیل به مکزیک منجر شده است. با این حال باتس معتقد است که آمریکا می تواند با افزایش تقاضا برای جوجه در مکزیک مواجه شود.»
آیا کمپانی های طیور آمریکا می توانند با این پتانسیل تقاضا مواجه شوند یا مکزیک به دنبال تجارت با کشوری دیگر است؟ در این زمینه باتس معتقد است نقشی که مکزیک در صنعت طیور آمریکا ایفا می کند با بودن ترامپ نیز از بین نمی رود.
باتس اظهار داشت :« مکزیک برای آمریکا و صنعت طیور ما آن قدر مهم است که اگر دولت کاری کند که به این امر آسیب برساند، کار بسیار سخت می شود. در حال حاضر، طبق دیدارهایی که در واشنگتن داشته ایم و چیزهایی که در روزنامه ها خوانده ایم، معتقدیم که ترامپ اهمیت مکزیک را نه تنها در صنعت طیور بلکه در تمام محصولات کشاورزی دریافته است.»

آیا اهالی ایالت جورجیا به ارتباط با مکزیک کمک می کنند؟
در حال حاضر، صنعت جوجه های گوشتی در واشنگتن نسبت به دولت قبلی بهتر شده است. ایالت جورجیا بزرگترین تولید کننده طیور گوشتی آمریکا است.
سانی پردو، وزیر کشاورزی حال حاضر آمریکا، دامپزشک پیشین و فرماندار ایالت جورجیا تقریباً با صنعت طیور و پویایی آن آشنا است.
همچنین می توان یکی دیگر از بزرگترین نهادهای لابی گری بخش کشاورزی، یعنی فدراسیون ادارات فارم آمریکا که ریاست آن را زیپی دووال (Zippy Duvall) یکی دیگر از افراد اهل ایالت جورجیا بر عهده دارد را نام برد . خانواده دووال پرورش دهنده قراردادی کمپانی بزرگ جوجه آمریکایی Pilgrim’s می باشند.
هر دوی این افراد نقش مهمی در گوشزد کردن اهمیت مکزیک به ترامپ دارند.
به گفته دکتر پل آهو ، کارشناس و اقتصاددان صنعت مرغداری افرادی مانند پردو و دووال می توانند اوضاع را مساعد کنند.