انتشار در تلگرام

قیمت تخم مرغ آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 2017

بر اساس گزارش های وزارت کشاورزی آمریکا از بازار تخم مرغ که در 17 آوریل سال 2017 منتشر شد، هفته گذشته، قیمت فروش عمده تخم مرغ با اندازه بسیار بزرگ و بزرگ 25 درصد کاهش یافت. دو هفته قبل از عید پاک قیمت های هفتگی به ترتیب 11 و 25 درصد افزایش داشت. پیش بینی می شود که قیمت ها در طول هفته جاری کاهش پیدا کند اگرچه پایین بودن میزان ذخایر ثبات در قیمت ها را ارزیابی می کنند.پیشرفت قیمت تخم مرغ در سه سال اخیر در نمودار هفتگی وزارت کشاورزی آمریکا نشان داده شده است.           
گزارش منتشر شده از سوی وزارت کشاورزی آمریکا نشان می دهد که در مناطق مختلف قیمت 12 عدد تخم مرغ در هنگام انتقال به انبار به طور میانگین 0.86 دلار بوده است. این قیمت با بالاترین قیمت تخم مرغ مقایسه شده است که در اواخر نوامبر سال 2015 میلادی هر دوازده عدد آن 2.20 دلار بوده است. بنابر اعلام وزارت کشاورزی آمریکا، قیمت دوازده تخم مرغ اندازه بزرگ در ایالت های غرب میانه این کشور 0.80 دلار بوده است.قیمت هر دوازده عدد تخم مرغ در مناطق جنوب مرکزی آمریکا به 0.89 دلار رسید. میانگین قیمت کنونی وزارت کشاورزی آمریکا نشان می دهد کهقیمت دوازده عدد تخم مرغ تقریبا 30 سنت پایین تر از میانگین قیمت سه سال اخیر بوده است. در سه ماهه اول سال 2016، میانگین قیمت به دلیل کمبود تخم مرغ بعد از آنفولانزای مرغی افزایش یافته بود.
تعداد مرغ ها در این هفته یک میلیون کاهش یافت اما هنوز تعداد آن ها نسبت به تقاضا بالا است و 307.2 میلیون مرغ در دست تولید است. تعداد مرغ های کرچ در ابتدای ماه دسامبر 2016، 303میلیون قطعه بوده است. تعداد کل گله های تخم گذار که شامل مرغ های تولک بری شده و گله های کوچک نیز می شود 313.8 میلیون قطعه است. تعداد تخم مرغ های ذخیره شده با توجه به متعادل شدن تقاضا و تولید، کاهشی 2.2 درصدی داشته است.