انتشار در تلگرام

4 نوع نرم افزار فرمولاسیون تغذیه حیوانات

بیست سال پیش، داشتن نرم افزار فرمولاسیون خوراک برای تولید کنندگان خوراک وسیله ای لوکس به حساب می آمد اما اکنون یکی از ضروریات است.
برونو دورانتون(Bruno Duamthon) مدیر عامل شرکت A-Systems اظهار داشت: "در میان همه وظایف و کارهایی که تولیدکنندگان خوراک دارند، فرمولاسیون، قلب صنعت خوراک حیوانات است».
امروزه، تولیدکنندگان خوراک با پرسش هایی رو به رو می شوند که در دهه های قبل اصلا وجود نداشته اند،مانند این که چگونه آنزیم ها را در فرمولاسیون ها بگنجانیم تا عملکرد بهینه داشته باشند، یا با حجم زیادی از داده ها چکار کنیم.
به لطف مهندسان نرم افزار، پیشرفت هایی در فرمولاسیون خوراک حاصل شده که درهای جدیدی را برای این پرسش ها باز کرده است.

نرم افزارهای غیرخطی در ارتباط با ویژگی های آنزیم
پیشرفت های جدید در نرم افزارهایفرمولاسیون مرتبط با افزایش تقاضاها برای اضافه کردن آنزیم ها در خوراک است. از آن جایی که آنزیم ها مانند دیگر مواد تشکیل دهنده خوراک به شیوه خطی رفتار نمی کنند، استفاده از آن ها با نرم افزارهای قدیمی فرمولاسیون دشوار است که نتایج قابل پیش بینی هم دارد.
نرم افزارهای غیرخطی در مورد نحوه عملکرد آنزیم ها با دیگر مواد تشکیل دهنده خوراک و تاثیرات آنزیم ها با نسبت های مختلف به متخصصان تغذیه توصیه هایی ارائه می دهد.این ویژگی به متخصصان تغذیه کمک می کند تا مقدار آنزیم ها را برای عملکرد بهینه حیوانات به درستی انتخاب کنند. این نرم افزار به متخصصان تغذیه کمک می کند تا از آنزیم ها در فرمول خوراک به درستی استفاده کنند و همچنین تاثیر و هزینه استفاده از عناصر جایگزین تخمین زده شود.

داده ها و تحلیل ها به بهبود تصمیم گیری کمک می کند
در طول 15 سال گذشته، صنعت خوراک اطلاعات زیادی جمع آوری کرده است- اطلاعات به دست آمده بیشتر از اطلاعات مورد استفاده بوده اند. به روز رسانی های اخیر در نرم افزارهای فرمولاسیون از این داده ها استفاده می کنند تا به تولیدکنندگان در تصمیم گیری هوشمندانه تر کمک کنند.
پیتر دی لتر(Peter De Letter) مشاور ارشد شرکت نرم افزار ادیفو (Adifo) معتقد است:«حواشی هر روز کمتر و کمتر می شود، در نتیجه متخصصان تغذیه و فرمول نویسان نیاز دارند تا پیشرفت های بیشتری حاصل کنند که به رقابتی باقی ماندن آن ها کمک کند.»
برای مثال، اطلاعات می توانند برای مقایسه هزینه های مواد تشکیل دهنده خوراک یا پژوهش برای بهترین مواد تشکیل دهنده ای که عملکرد حیوان را بهبود می بخشند، به کار گرفته شوند.
داده ها در یک پایگاه داده مرکزی جمع آوری می شوند که به راحتی در زمان مورد نیاز قابل دسترسی هستند. این امر تعداد زمان هایی که داده در پایگاه داده قرار می گیرد را محدود می کند و در نتیجه زمان و خطاها را به حداقل می رساند. از آنجایی که داده ها به راحتی قابل دسترسی هستند،کاربران، که یا متخصصان تغذیه هستند و یا خریداران محصول، می توانند به صورت روزانه به آن ها مراجعه کنند تا مدیریت خود را بهبود ببخشند و تصمیمات تجاری هوشمندانه تری بگیرند.
تنظیم معیار، مقررات تجارت را در حالت انطباق قرار می دهد
نسخه های جدید نمونه های فرمولاسیون به این منظور طراحی شده اند تا با مقررات پیچیده جدید مطابقت کنند. نرم افزارهای جدید، مواد تشکیل دهنده موجود در فرمولاسیون خوراک را با مقررات کنونی مقایسه می کنند تا اطمینان دهند که با مقررات مرتبط مطابقت دارند. نمونه ها همچنین نشان می دهند که چه موادی در فرمولاسیون وجود دارد، منشا آن ها چیست و چه زمانی به خوراک اضافه می شوند.
تارون کسوانی (TarunKeswani)، مدیر بازاریابی استراتژیک شرکت Format Solutions اظهار داشت: «ما به طور مداوم در حال سرمایه گذاری بر روی محصولات اضافی و کمکی هستیم که به شرکت های ما کمک می کنند تا با مقررات سازگاری و مطابقت داشته باشند و در شبکه تامین قابلیت ردگیری زیادی داشته باشند.»
شرکت Format Solutionsدر پاسخ به تغییراتی که در دستورالعمل خوراک دام آمریکا به وجود آمده است، نمونه ای جدید عرضه کرده که در سیستم ارتباطی GlobalVetLINK نیز قرار دارد. این نمونه گزارش وضعیت ارائه می دهد، آن ها را پیگیری می کند و نسخه های تجویز شده را ثبت و ضبط می کند.
تکنولوژی ابری، همکاری منطقه ای و جهانی را سرعت می بخشد
افزایش تقاضا از سوی صنعت برابر با توانایی به اشتراک گذاری سریع و آسان اطلاعات از سوی یک شرکت با مشتریان خود است. تکنولوژی ابری این امکان را فراهم آورده است.
لین ورسترپن (Lynn Verstrepen) مشاور قبل از فروش شرکت ادیفو اظهار داشت: «بسیاری از مشتریان ما خواهان پرتال هایی برای خدمات بهتر مشتریان هستند. این امر امکان بررسی اطلاعات درخواستی، مانند نمونه آزمایشگاهی، را از طریق پرتال فراهم می کند نه از طریق ارسال ایمیل یا نوشتن نتایج به صورت دستی».
این نرم افزار مقدار زیادی از ترکیبات را در صنعت خوراک و طی دهه های گذشته در نظر می گیرد. تولیدکنندگان خوراک می توانند اطلاعات و تحلیل ها را به زبان های مختلف وارد کنند و به اشتراک بگذراند و قیمت ها را با واحدهای مختلف پول مقایسه کنند. این امر گزینه های خرید را برای آسیاب خوراک بهبود می بخشد و بهترین خدمات را در دسترس مشتریان قرار می دهد.

نرم افزار فرمولاسیون برای پیشرفت ضروری است
امروزه نرم افزارها بیشتر برای پاسخگویی به تقاضاها، نیازها و روندهایی طراحی شده اند که در حال تغییرند. این نرم افزارها همچنین برای استفاده و اجرای آسان طراحی شده اند. دورانتون اظهار داشت: «برای ماندن در صحنه رقابت در صنعت خوراک حتما باید ابزار مناسب - و حمایت فنی صحیح یک کمپانی مستقل- داشت».
زمانی که نرم افزارهای فرمولاسیون در حداکثری میزان خود استفاده می شوند، از ابزاری قدرمتند نیز فراتر می رود و به راه حلی تجاری تبدیل می شود. انتظار می رود که در دنیای امروز، صنعت خوراک بتواند با تغییرات به وجود آمده در تکنولوژی و ابزارهای مورد استفاده، مانند نرم افزارهای فرمولاسیون، خود را مطابقت دهد.
بروس فیست (Bruce Feist) مدیر عامل شرکت Format Solutions اظهار داشت: «شاید 20 سال پیش یک کمپانی می توانست با حداقل تکنولوژی خوراک تولید کند. امروزه دیگر مسئله این نیست که آیا شرکت از تکنولوژی استفاده می کند یا خیر بلکه مسئله ااصلی استفاده از تکنولوژی صحیح است». فیست در ادامه اظهار داشت که بهترین راه برای توصیف این که صنعت خوراک امروزه کجا قرار دارد این است که جمله ای از گرائم وود نقل کنیم: «تغییرات در گذشته این قدر سریع اتفاق نمی افتاد، و در آینده هم به اندازه امروز این قدر کند نخواهد بود».
پیشرفت در نرم افزارهای فرمولاسیون موجب شده که نرم افزارها نقشی برجسته در صنعت خوراک داشته باشند. انتظار می رود با پیشرفت هایی که در نرم افزار حاصل می شود و با صنعتی که بیشتر به تکنولوژی وابسته است،این نقش در آینده پررنگ و قوی تر شود.