انتشار در تلگرام

افزایش قیمت جوجه یک روزه گوشتی تولیدی در استان اردبیل کنترل می شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در روزهای اخیر قیمت جوجه یک روزه گوشتی به صورت غیر متعارف افزایش یافته و اگر وضعیت به همین وضعیت پیش برود افزایش قیمت گوشت مرغ در آستانه نوروز دور از انتظار نیست.
بهلول تکلوی روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت بیمه اجباری و تکمیلی جوجه یک روزه گوشتی افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا از افزایش غیرمتعارف قیمت جوجه یک روزه جلوگیری شده و قیمت آن تعدیل یافته به سطح متعارف و متعادل برسد.
وی به اجرای طرح بیمه اجباری جوجه یک روزه گوشتی تولیدی در مزارع مرغ مادر و کارخانه های جوجه کشی این استان اشاره کرد و اجرایی کردن بیمه جوجه یک روزه بر اساس توافق صورت گرفته با صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان را ضروری دانست.
وی گفت: بیمه جوجه های یک روزه در مبداء اجباری بوده و بر اساس دستورالعمل بیمه محصولات کشاورزی صاحبان مزارع مرغ مادر گوشتی و کارخانه های جوجه کشی ملزم به رعایت این دستور العمل هستند.
او افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید فرهنگ بیمه جوجه یک روزه را در بین واحدهای پرورش دهنده مرغ گوشتی نهادینه کند تا بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی صنعت پرورش طیور در استان باشیم.
جاوید صحرایی ، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: با توجه به ریسک پذیر بودن فعالیت های مربوط به صنعت طیور بیمه جوجه یک روزه به منظور جلوگیری از ضرر و زیان های جبران ناپذیر به واحدهای مرغداری ضروری است.
او افزود: از طریق رسانه های ارتباط جمعی و صدا و سیما باید اطلاعات کافی و لازم به واحدهای مرغداری ارائه شود تا فرهنگ بیمه در صنعت طیور بیش از پیش نهادینه شود.
وی از اتحادیه مرغداران استان خواست با هماهنگی مدیریت ترویج کشاورزی در تهیه برنامه های آموزشی کشاورزی با محوریت بیمه در صنعت مرغداری فرهنگ بیمه در این صنعت را بیش از پیش رونق دهند.